İmplant Yaptırmadan Önce

İmplant Yaptırmadan Önce Eksik diş veya dişlerin tedavisinde gün geçtikçe öne çıkan implant tedavisine başlamadan önce, çenenizde yeterli miktarda kemik bulunması önemlidir. Kemik miktarı yeterli değilse önce kemik grefti uygulamasıyla çene güçlendirilir. İmplant tedavisini sınırlayan diğer bir sorun ise yaştır. Erkeklerde 18, kızlarda ise 16 yaş kemik gelişiminin tamamlanması ve implanta uygunluk açısından dikkate alınmalıdır.

Hangi durumlarda implant yapılabilir?

• Bir veya birden fazla diş eksikliğinin olduğu durumlarda,
  • Diş eksikliğinin konuşma ve çiğneme fonksiyonlarını doğru şekilde yerine getirmeye engel olduğu durumlarda,
  • Protez dişlerin ağızda kaydığı, ses çıkardığı ve yemek yerken zorlanmaya sebep olduğu durumlarda,
  • Köprü yenilemelerinde, implant kalıcı bir çözüm sağlar.

Elbette karar aşamasında tüm yanıtları diş hekiminizden alabilirsiniz. Doktorunuza danışırken, sigara kullanımınızı, kullandığınız ilaçları ve kronik hastalıklarınızı paylaşmanız da çok önemlidir.

İmplant Uygulaması

Ağız sağlığı hakkında pek çok konuda olduğu gibi implant tedavisinde de bazı yanlış bilgiler tedavinin ertelenmesine, hatta hastanın tedaviden kaçınmasına yol açar. Ancak, bir diş çekimi operasyonu gibi etkileri olan ve ortalama yarım saatte tamamlanan implant tedavisi, %90'lık başarı oranıyla ve uzun süre kalıcı olmasıyla diş eksiklerini gidermede en geçerli tedavi şeklidir.

Randevu Günü

Tedaviden önceki gece uykunuzu almanız önemlidir. Yine tedaviden bir kaç gün önce enfeksiyon riskine karşılık antibiyotik ve gargara kullanmanız gerekebilir. Uygulama yapılacak alan gerektiği şekilde uyuşturulacağı için bir ağrı ve acı hissetmeyeceğiniz operasyon ortalama 15-30 dk arası sürer. Anestezi etkisinin bir kaç saat süreceği uygulama sonrasında ise, doktorunuzun önereceği ağrı kesicileri kullanarak diş etlerinde ve dokularda oluşabilecek ağrının önüne geçebilirsiniz. Tedavinin ertesi günü işinize ve günlük hayatınıza kolayca dönebileceğinizi de unutmayın!